Keskustelut Metsänhoito Hallitusneuvottelut

• Tämä aihe sisältää 2,372 vastausta, 62 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Tolopainen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,221 - 2,230 (kaikkiaan 2,372)
  • Hallitusneuvottelut

Orpo kysyy.

Millä konkreettisilla keinoilla parantaisitte suomalaisen ruuantuotannon ja metsätalouden tulevaisuutta?

Mitä raati vastaa?

Nyt olisi aika ottaa kantaa.

• Visakallo

Jostain syystä uuden hallituksen parjaaminen on loppunut lähes kokonaan. Onko realismi alkanut jo vallata ihmisten tajuntaa? Jo maksussa oleviin eläkkeisiinkin tullaan jatkossa kajoamaan. Menemmekö eläkeläiset nyt vuorostaan lakkoon?

Apli

Eläkeläiset on helppo leikkauskohde, se porukka lisääntyy nyt vauhdilla vaikka eläkeikää nostetaan.. Varmasti eläkeläisten eläkkeitä leikataan ja veroja kiristetään. Kaikki kärsii ei voi mitään!

Nostokoukku

Realismia tai mitä lie, mutta on tajuttu, että tämä hallitus haluaa rutkasti lisää työttömiä ja kurjistaa entisten asemaa. Eläkeläiset menevät siinä samalla, onhan eläkekkin tavallaan työttömyyskorvausta.

Tolopainen

Maksussa olevia eläkkeitä ei leikata, mutta tulevia leikataan koko ajan. Eläkeleinkuri nousee asteittain 15%:Iin myös eläkkeelle jäänti-ikä nousee joka vuosi. Eläkeleikkurin takia lähes kaikki jatkavat työntekoa yli virallisen eläkeiän, muuten eläke jäisi liian pieneksi.

Visakallo

Eläkeläisenkin kannalta ansio- ja pääomatulot erottava verotussysteemi on hyvä. Meikäläistä ei raippavero kiusaa, ja eläketulovähennys toimii mukavasti kotiinpäin. Samaan aikaan osinko- ja muut pääomatulot pitävä elintasoa ihan mukavasti yllä.

Tolopainen

Onko noin, moni pieneläkeläinen hyötyis, jos pääomatulon voisi ilmoittaa ansiotulona. Minusta 0% tulovero on pienempi kuin 30% pääomavero.

Ei sitä raippaveroa tarvitse itse maksaa, sen maksaa Ilmarinen. Eläke maksetaan puhtaana käteen.

Visakallo

Jos siirryttäisiin takaisin vanhaan ansiotulosysteemiin, niin kyllä siinä monen pieneläkeläisenkin veroprosentti olisi äkkiä jotain muuta kuin nolla. Miksi siitä raippaverosta sitten valitetaan, vaikka sitä ei tarvitse itse maksaa? En ymmärrä!

Tolopainen

Ei palkansaajakaan veroja maksa, hän saa palkkansa puhtaana käteen, koska työnantaja maksaa verot. Jos työpaikkaa ei ole veronmaksu loppuu mot.

Visakallo

Tolopainen on tänä aamuna sanaleikkituulella.

MaalaisSeppo

Minulla on käsitys, että jos eläkeyhtiö tai työnantaja maksaa minusta liian vähän veroja, niin jälkiverosta tulee lasku minulle, eikä em tahoille.

Valtiollahan on käytössään veroruuvi. Sitä säätämällä saa valtion kannalta toivotun vaikutuksen, jos lakimuutokset ei onnistu.

Esillä 10 vastausta, 2,221 - 2,230 (kaikkiaan 2,372)