Keskustelut Metsänhoito Hallitusneuvottelut

• Tämä aihe sisältää 2,372 vastausta, 62 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten Tolopainen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 2,372)
  • Hallitusneuvottelut

Orpo kysyy.

Millä konkreettisilla keinoilla parantaisitte suomalaisen ruuantuotannon ja metsätalouden tulevaisuutta?

Mitä raati vastaa?

Nyt olisi aika ottaa kantaa.

• Kalle Kehveli

Lukekaapa teoksen ensimmäinen osa. Se on kuin suoraan siitä yhteiskunnasta, mihinkä tämä hallitus taas pyrkii.

Persut pettivät äänestäjänsä pahemmin kuin kepu aikanaan. Kokoomuksen hallitusohjelmalla mennään täysin, muille vain murusia. Onko kaikista puolueista / edustajista tulossa vain oman edun tavoittelijoita. Kyllä on ikävä Tennilää, ainoa suoraselkäinen kansanedustaja suomen historiassa.

suorittava porras

Sitäkin voi kysyä ,kuka maksaa työpaikkansa toimipaikan lopetaamisesta johtuen menettäneen henkilön siirtymisen toiselle paikkakunnalle , jos hänellä on muuttuneista olosuhteista johtuen arvonsa menettänyt asunto ,josta on jäljellä vielä iso summa asuntolainaa? Tosella perheenjäsenellä voi olla vielä työpaikka jäljellä. Uusi työ olisi satojen kilometrien päässä ja useissa tapauksessa heikommin palkatussa työssä. Kaikista ei ole lähihoitajiksi ,joilla työsarkaa taatusti riittäisi.

Tolopainen

Google ja Microsoft eivät tarvitse laivoja tuotteidensa vientiin. Hyvin vähän tonneja tekevät myös Apple ja Nokia. Suomi elää kituuttaa bulkin viennillä, siitä pitäisi päästä eroon ja tehdä jotain tuottavampaa. Miksi koulutus ei näy Suomen viennissä, se on edelleen vanhanaikaisen teollisuuden varassa. Olemme jääneet kymmeniä vuosia jälkeen muista Pohjoismaista. Täällä Ay takaa tuottamattomien työpaikkojen runsaskätistä palkanmaksua.

Kalle Kehveli

Google ja Microsoft tekevät vain turhaa tarpeetonta hömppää. Onko ihminen nyt turhamainen tyhjänpäiväinen hömppä. Kyllä ennen oli kaikki paremmin.

Nostokoukku

Akateeminen koulutus takaa täysin tuottamattomien työpaikkojen runsaskätisen palkanmaksun. Miksi siivoojalla täytyy olla murto-osan palkka verrattuna akateemisesti koulutettuun tyhjäntoimittajaan?

A.Jalkanen

Missä Nostokoukku näet akateemisia tyhjäntoimittajia. Minä olen sellainen, mutta minä rahoitan tyhjäntoimittamiseni säästöillä, en yhteiskunnan tuilla.

Tolopainen

Älä mene siivoojaksi, mene asiantuntija tehtäviin, voit sanoa millä hinnalla tulet töihin. Ei nuo luokkahitsaritkaan kovin halvalla töihin lähde tai selluköpöt. Yritäpä nostokoukku suunnitella vaikka puhelimen tietoturvajärjestelmä peruskoulupohjalta.

Nostokoukku

Olen itse tallustanut urani aikana perustuotannon alimmalta portaalta amattikorkeakoulutetuksi. Näitä akateemisesti korkeakoulutettuja erilaisilla etuliitteellä varustettuja päällikkö -tason kavereita on ollut aina kerrostalollinen muutamaa todella tuottavaa työtä tekevää kohti. Näin niinkin yksinkertaisella alalla kuin metsäalalla.

Kalle Kehveli

Älä mene siivoojaksi, mene asiantuntija tehtäviin, voit sanoa millä hinnalla tulet töihin. Ei nuo luokkahitsaritkaan kovin halvalla töihin lähde tai selluköpöt. Yritäpä nostokoukku suunnitella vaikka puhelimen tietoturvajärjestelmä peruskoulupohjalta.

Nuokin taidot opitaan työpaikoilla, vaikka peruskoulupohjalta, kunhan intoa ja mielenkiintoa riittää. Parhaat ja fiksuimmat kaverit pärjää näin. Ei tarvita tyhjänpäiväistä koulutusta.

Tolopainen

Työpaikoilla tavistyöntekijöistä 80%, kykenee tekemään vain rutiinityöt. Eivät ota vastuuta mistään, kunhan tulevat viettämään aika 8h työpaikalla.

Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 2,372)