Keskustelut Metsänomistus EU:n metsäpolitiikkaa

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 2,278)
  • EU:n metsäpolitiikkaa

    Hamuaako EU jo kohtuuttoman paljon päätösvaltaa sen suhteen, miten Suomen metsiä käytännön tasolla hoidetaan, metsäneuvos Heikki Granholm?

    http://areena.yle.fi/audio/1-50799758

    EU:sta on tulossa paljon lainsäädäntöä joka koskee metsiä: LULUCF-asetuksen tarkennus, biodiversiteettistrategia (mm. suojelupinta-alan tavoite 30 %), kestävän rahoituksen kriteerit ja ilmastopaketti. Haastattelussa taustaa.

  • Visakallo

    Perkoa ja muita jk-nistejä yhdistää yksi sama seikka: Ensin haukkuvat jaksolliset kasvattajat laskutaidottomiksi ja taloutta ymmärtämättömiksi. Sitten kun on jonkin aikaa asioista väitelty, alkavatkin nimitellä varakkaiksi. Tämän jälkeen jk-nisti vaihtaa yleensä nimimerkkiään. Tästä on nyt kokemusta täällä jo 16 vuoden ajalta.

    A.Jalkanen

    Harry Potterissa taika-alaa osaamattomat kulkivat nimellä jästi, ei nisti.

    Visakallo

    Taisin löytää sopivan EU-vaaliehdokkaan. Kirjoittaa metsätaloudesta täyttä asiaa, ja on itsekin metsänomistaja. Poliittinen ura ja kannatus on näkynyt olevan nousujohteinen. Asuinpaikka n.150 km meiltä.

    Nostokoukku

    Minäkin löysin sopivan ehdokkaan. On ikänsä ollut metsäalalla, omistaa itse metsää, on keski-suomalainen, on jo eu parlamentin jäsen eikä välitä pas …kaan eu:ssa käytävistä höpiinöistä.

    Perko

    Visa itse  kysyi ; selitä miten olen osakkeet, espanjalaiset-, virolaisetkiinteistöt ja metsät,  kaiken  varallisuuden hankkinut.  Mitäs tuosta  muuta vois päätellä, on   Eu:n  keskivertoa rahvasta reilusti  varakkaampi !

    Ps. Lienee  selvä asia visalle  kun kysyt itsestäsi ja olet antanut faktat,  niistä  nuo päätelmät ovat syntyneet .  — tappiollinen tulos jaksollisesta , siinäpä se?

    Visakallo

    Anteeksi yksinkertaisuuteni, mutta en oikein ymmärtänyt Perkon kommenttia. Tarkoititko varakkuudella itseäsi vaiko minua?

    Visakallo

    No, Perko huomasi itsekin ongelman ja selvensi kommenttiaan. Niin, tarkoitin vain sitä, että miten olen onnistunut vaurastumaan, vaikka Perkon laskelmat osoittivat metsätalouteni olleen rajusti tappiollista? (Ne laskelmat tosin odottavat edelleenkin julkistamistaan)

    A.Jalkanen

    Tappion määritelmä on eri ihmisillä erilainen. Esimerkiksi RR ja Perko laskevat tappion prosentteina. Visakallo ja muut puuntuottajat laskevat sen euroina. Siksi nämä kaksi ryhmää puhuvat toistensa ohi eikä ajatukset kohtaa koskaan.

    Kurki

    Kun muualta ei tule rahaa sijoitettavaksi kuin metsästä, metsän tuoton voi laskea yhdessä sijoituksen kanssa. Sijoitus tuottaa 5..7% ja metsät kasvaa päälle uutta sijoitettavaa koko ajan ja tämä kokonaistuotto lähentelee 10%:ia.

    Perko

    Korkoa korolle laskukaavan mukaan 5 %:n tuotolla alkusijoitukselle esm.  1800 euroa ja sijoitusaika 60 vuotta on:

    FV = PV * (1 + r)^n missä FV = tuleva arvo PV = alkuperäinen sijoitus r = korkokerroin n = sijoitusaika vuosina.    Sijoittelemaan vaan siihen lukuja.

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 2,278)