Keskustelut Tekniikka Dolmar 420

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 32)
  • Dolmar 420

    Käyntiongelmaa.

    Lähtee kesän jälkeen tankattuna käyntiin, vaan kaasua painaessa sammuu.

    Tankki täytenä 2% bensaa jätetty kesällä varastoon suoraan hyvästä ajosta. Putsattu on pölyistä.  Käy kyllä, kun vetelee eestaas ryypynvipua, vaan kun jättää käymään, tai jopa töihin pitäis alkaa, sammuu muutaminen kymmenien sekuntien päästä. Bensassa vikaa, säädöissä vikaa?  Muutoin soiva peli. Mitä säätäisin seuraavaksi?Säätöjä ei ole tehtynä näistä asetuksista. Jätin niille sijoilleen jatkotutkimuksia varten.

  • mettämiäs

    ”Ammattimetsurille se on tuloksesta pois, mutta täällä palstalla on suurin osa lähes mitään aikaan saamattomia harrastelijoita, joiden kohdalla sen ei ole vähääkään väliä. Heille tärkeintä lienee se, että saha on päältä puhdas ja tarrat näkyvissä.”

    Paljonkos Jätkä on tänä vuonna sahannut?

    Jätkä

    Jätkä on tämän vuoden ajan keskittynyt kiillottelemaan M-sahojaan, joita on enemmän kuin yksi.

    Pavekka

    Aikamoisia tankkisuodattimia jätkällä kun vesikin jää niihin. Mistähän noita löytyisi? Ja mistähän sitä vettä tankkiin haitaksi asti tankkiin tulee että olisi tarvetta?  Voihan suodattimia samoin kuin tulppia vaihdella vaikka joka viikko mutta voi niitä vaihdella tarpeen mukaankin. Ei ole iso työ. Ja aika vanhan näköisiäkin on täysin toimivana tullut vastaan.  En ole läpällisiäkään näkynyt vaikka joskus kaipasin. Mahtaako ollakaan?  Jos tankkisuodatin on rikki tai irronnut tai letku rikki niin kaasutin pitäisi avata samassa yhteydessä.Pumppukalvon alla on toinen sihti ja se menee nopeasti tukkoon jos tankilta tulee raakaa. Voi mennä osittainkin jolloin käy ja toimii mutta ei ole voimaa. Voi tehdä jotain muutakin mystistä.

    arto

    Empä ole koskaan vaihtanut tankin suodatinta 2 v raivausahalla tulee sahattua. tulpan vaihdan keväthuollossa. Hyvin ovat toimineet, Vara tulppa aina repussa. Ei ole työpäivä keskeytynyt sahan toimivuuteen

    Jätkä

    Kun sahan imupää jäätyy talvella bensiinin seassa ollessaan, niin mikähän on mahtanut aiheuttaa jäätymisen? Kun käytetään seosbensaa, jossa kaksitahtiöljyä, niin vesi muodostaa pisaroita, jotka jäävät suodattimeen. Kaasuttimen metalliverkko on myös niin tiivis, että siihen nuo vesipisarat jäävät. Ylen harvoin on kaasuttimesta tavattu vesihelmiä, jos suodattimet on kunnossa. Idioottikin tajuaa, mitä talvella tekee kaasuttimessa oleva vesi, kun käytetään 98 oktaanista bensaa, jossa ei ole jäänestoa.

    Jos joskus edes vilkaisee tankkiin, kun se on tyhjä, niin siellä alimmassa kolossa lilluva roskainen liemi on vettä – tiedoksi vaan.  Aikoinaan Jonssin mukana tuli aina punainen, metalliverkolla varustettu suppilo, joka sopi Jonssin tankin täyttöaukkoon. Se oli niin tiivis, että kaksitahtibensan seasta vesihelmet jäivät verkon päälle.

     

     

     

    Ola_Pallonivel

    Jätkä elää edelleen siellä 60-luvulla. Lähimuistihan se tahtoo mennä, kun tulee muistin kanssa ongelmia.

    Noihin nykyisiin viinabensoihin sekoittuu myös pieni määrä vettä. Ei se jää tankkiin lillumaan, vaan menee sylinteristä läpi taivaalle. Ei tarvi tenttua tankkiin laittaa nykyään, eikä ole tarvinnut laittaa 90-luvun jälkeen.

    arto

    Eipä ole jäätynyt koskaan onko meillä päin sitten niin puhdasta bensaa. Ettei vettä kerry tankin. Viime talvikin meni sahatessa koko talvi.

    Pavekka

    V

    Visakallo

    Se huomio on minullakin tämän ensinmäisen eläkevuoden aikana ollut, ettei raivaussahan käyntihäiriöitä ole ollut lainkaan. 600 litraa bensaa on mennyt sahasta läpi.

    Tolopainen

    Voi kauhistus, tuliko yksi nolla liikaa.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 32)