Keskustelut Tekniikka Dolmar 420 käyntiongelmia

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Dolmar 420 käyntiongelmia

    Hei, nyt tuli hankintamiehelle sahan kanssa ongelma. Sahana on Dolmar 420. Ongelmat alkoivat jo edelliskerralla viikko sitten kun sahan tyhjäkäynti rupesi yllättäen reistailemaan. Ongelmien ilmetessä päivä oli jo lopuillaan ja ajattelin ongelmien johtuvan jäätymisestä ja pakkaslumesta. Saha oli nyt monta päivää sulamassa mutta ongelma alkoi kun sain sahan lämpimäksi.

    Ongelmana on siis että lämmin saha rupeaa nostamaan kierroksia tyhjäkäynnillä ja kierrokset eivät laske ennen kuin sahan antaa jäähtyä. Kyseessä ei ole ongelma joka ratkeaisi tyhjäkäynti-ruuvia säätämällä.

    Tarkistin kytkimen jouset, ne näyttivät ulkoisesti olevan kunnossa. Onko antaa neuvoja, mistä lähteä vikaa etsimään.

  • arto

    Tarkasta bensaletku. voi vuotaa jostakin taitoksesta, kylmänä jäykkä ei silloin vuoda. .(kaasuttimen kiinnitys , poski tefat.) siinä kaikki Eli saa jostain ilmaa.

    Jätkä pätkät

    arton vastaus on melko varmasti oikea. Eli saa jostain ilmaa.
    Jos käynti muuttuu käännettäessä sahaa kaatoasentoon, katkaisuasentoon tai kytkin ylöspäin, vuotaa kampiakselin stefoista.

    e-h

    Entäs tankin korvausilma ?

    Jätkä pätkät

    Tankkiventtiilin tukkoonmeno on helppo todeta. Kun kone sammuu ja on hiljaista, korkki auki – jos tissahtaa, venttiili tukossa.
    Korkki kiinni – kone käyntiin, kun tyhjäkäynti kiihtyy – korkki auki, jos käynti asettuu, vika venttiilissä.

    Törönmäki

    Raivostuttaviin käyntihäiriöihin oli syynä kaasuläpän ruuvin löystyminen.

    albre

    Löysin todennäköisesti syyn. Polttoaineletkun toinen pää oli päässyt liikkumaan ja päästi ilmaa, muuta erikoisempaa en tällä kertaa löytänyt. Selviää huomenna onko muuta vialla, kun kokeilen sahaa.

    Itäsuomen Antti

    Mulla meni ensimmäisenä se kumituttiryyppy vai mikä primerpumppu se ikinä onkaan. Siihen tuli semmoinen ihan pienenpieni reikä josta veteli ilmaa sisäänsä silloin tällöin. Sillonku tutti oli täynnä ainetta niin ei ollu ongelmaa mutta jos saha oli syystä tai toisesta pitkään siten että se pallukka oli bensaletkun korkein kohta niin alko ongelmat.

    Jätkä pätkät

    Sen kumitutin vaihtaminen ei mikään ulkomaan temppu ole, mutta varmasti harvinainen vika.

Esillä 8 vastausta, 1 - 8 (kaikkiaan 8)