Keskustelut Tekniikka Diesel vai bensa?

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 172)
  • Diesel vai bensa?

    Merkitty: 

    Biopolttoainetta jalostetaan puutuotteista. On tullut biodiel- ja etanolitehtaita. Mutta jääkö ja jos jää, niin millä aikataululla diesel-pienautojen valmistus kokonaan pois?

  • Jätkä

    Sinä siis huomaat eron autoissa muustakin kuin hintalapusta. On toki asia niin kuin sanot, kaikki merkit ovat erilaisia.

    Jos ohjauksen puoltamisesta puhutaan, niin kerran minun ensimmäinen muija ajoi Talbotillani lumipenkkaan aika syvälle. Ei mitään näkyviä vaurioita. Kevättalvella lähdin käymään 70 km:n päässä ja pikitie oli osittain kovan lumen / jään peittämä ja osittain sula.

    Oli kamala ajettava, kun veteli vuoroon toisaalle ja vuoroon toisaalle. Pääsin kuitenkin pyörien suuntaukseen määränpäässäni. Sen jälkeen ei juuri tarvinnut ohjata, kun palailin kotiin. Ohjaus muuttui täydelliseksi.

    MaalaisSeppo

    Olisiko vaikuttanut ajosuunta. Eihän hevoaikaan hevosta tarvinnut ohjata, kun isäntä palatessaan reissultaan nukkui rattailla.

    Jätkä

    Ei ollut ajosuunta, vaan etupyörien suuntaus. Mnnessä oli kuin Tollon Audissa, tullessa oli kuin MINUN audissa. (vaikka oli Talbot – se ”Suomessa hyvin tehty”).

    jees h-valta

    On jätkällä siellä historyosastossa yksi laatupelikin sitten ollut jos Talbott on, ja aivan sama onko suomessa tehty. Ajoin muutaman vuoden ensin alkuperämaan Talboa ja sitten suomessa tehtyä. Penkit hiukan paranivat istumaltaan mutta muuten ei mitään muuta eroa kuin että suomessa tehty oli pienemmällä koneella ja melkoinen nuhapumppu tuplakaasariseen edeltäjään verrokkina.

    Jätkä

    Olet Jeessi hieman väärässä. Minulla on ollut kolme (3) Talbottia, joista yksi oli suomessa kasattu 1510 , yksi oli Horisko ja yksi Franskalainen.

    Noissa isompikoppasissa oli loistava tavaratila, kun takapenkki meni hienosti sileäksi lattiaksi. Siellä olisi vaikka liftari-tytön matkalippua leimannut kätevästi. Myös peräkärryä se vei kiitettävästi, eikä ihan hirveä ollut kulutuskaan.

    Visakallo

    Onkohan minulta mennyt jotain ohi, kun en ymmärrä näitä hybridi- ja täyssähköautoja. Kehutaan, ettei niissä mene polttoainetta juuri ollenkaan. Milläs ne vehkeet sitten oikein kulkee? Naapurin seinässä olevasta pistorasiasta varastetulla sähköllä vai millä?

    jees h-valta

    Talbottin 1510 GLS oli tosiaan aito ranskis minullakin ja siksi kummastuttaakin tuo jätkän senjälkeinen ranskisvihamielisyys tahi ainakin vastenmielisyys. Auto oli isoilla sisätiloillaan loistava ja todella kätevän muunneltava.  Kerran Varkauteen mennessä esim. yövyimme kaksi aikuista ja iso susikoira siellä takatilassa. Myöhemmin jo hiukan elinkaarensa ehtoopuolella telosin sillä poltinpuutkin metsästä. Meni melkoinen mälli puuta sinne takatilaan. Etuvetoisena se vain meni huonohkoakin tietä ja perän painohan nosti keulaa mukavasti vielä ylös ettei kolissut arat paikat. Onko sitten ihme jos on jäänyt kaipuu takaisin hienoihin ja monikäyttöisiin ranskanmaan autoihin. On niillä matkattu ja eletty monia vuosia ja tosi tärkeitä vuosia ne olikin.

    jees h-valta

    Oli muuten jo silloin aikaansa nähden tosi yleellinen jopa sisustukseltaankin. Pirteä ja omaleimainen. Juuri kuten ranskalaisautot edelleen. Joku kumma ongelma vain täällä maassa vaivaa kun tylsät ja mitäänsanomattomat taviskoslat ovat valtava enemmistö. Neljä pyörää ja loota ja muovia ja peltiä. Siinä juuri japsikotterot ja korean tekeleet loistaa mitäänsanomatonta ”loistoaan”.

    Tolopainen

    Jätkäkin arvosti Talbotin korkealle, emäntäkin joutui vaihtoon, kun meni tuon statusymboolin kolaroimaan.

    Visakallo

    En oikein ymmärrä, mitä menneisyyden Talbotilla on tekemistä tämän päivän autojen kanssa?

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 172)