Keskustelut Tekniikka Diesel vai bensa?

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 172)
  • Diesel vai bensa?

    Merkitty: 

    Biopolttoainetta jalostetaan puutuotteista. On tullut biodiel- ja etanolitehtaita. Mutta jääkö ja jos jää, niin millä aikataululla diesel-pienautojen valmistus kokonaan pois?

  • jees h-valta

    Mielestäni useammallakin kulutus noin kolmen litran seutuvilla. Tuo mainitsemani BMW esim. Minä noista sun matkoistas tiiä mutta eiköhän niillä kaikilla eteenpäin mennä. Eikös se Jetta edusta muinaismuisto-osastoa ja sen kulutuksia kait on oikeellisesti vaikea verrata nykyautojen oikeasti mitattuihin kulutuksiin.

    Jätkä

    Jettassa vaan on sellainen tekniikka, että saa kaikki muut moottorinvalmistajat käydä oppia ottamassa siitä, millainen on oikea moottori, eikä mikään mopon vajaakykyinen löyhä aski.

    Niin Jeessi. YKSIKIN hybridi, enkä tarkoita mitään mopoa.

    jees h-valta

    No ei se Jetta kyllä muuhun pystynyt kuin rauhalliseen mamman ja paakelssin kauppareissujen kuskaukseen. Kyllä se yksi rauhallisimpia ja tylsimpiä autojen historiassa on ollut.

    Tolopainen

    Mitä kalliimmalla autolla voi tehdä sellaista, mitä ei pysty tekeemään myös halvemmalla ja vähemmän kuluttavalla. Tyypillinen autolla tehtävä matka on lähimarkettiin, josta kyytiin ostetaan pari muovikassillista ruokatarvikkeita, ei siinä paljon tehoja ja ajoa-ominaisuuksia tarvita. Tai kun körötellään koloisia ja uraisia teitä sadan kilometrin päähän mökille. Ei tarvita mitään nelivetoa eikä katumaasturia muuhun kuin egon nostattamiseen. Jotta naapurit näkee miten äveriäs leveranssaaja ajelee.

    Jätkä

    Jeessi.Edes yksi hybridi!

    Jätkä

    Onhan se varmasti miehekkyyttä nostattavaa, kun saa ajella puunatulla maasturin näköisellä autolla, joka ei ole maasturi, ja käkikellon näköisellä kotterolla, joka ei ole auto, jonka ääni on kuin perämoottorin, jonka potkuri on ilmassa.

    Kokolailla toisenlaista on ajella autolla, joka kaikissa autovertailuissa on vienyt voiton verrokkeihinsa nähden ja ehdottomasti aina ajo-ominaisuuksillaan ja laadukkaalla varustuksellaan, jossa ei ole juurikaan mitään turhaa.

    Tolopainen

    Kannttaa Jätkänkin vaihtaa pökötin, niin päässe emäntäkin kokemaan uusia yllätyksiä. Jos tuollainen vaikutus, niin pösöistä tulee myyntimenestys. Saattaa jo kokoontumisajossa niitä näkyä pitkä rivi.

    Kalle Kehveli

    Kyllä volkkarin dieselit on todella vähäruokaisia, Jetta edelleen kärkiryhmässä ja minulle olisi mieleinen auto vieläkin. Sähköautoihin siirtyminen tulee alkamaan vauhdilla lähivuosikymmenen aikana ainakin ruuhkasuomessa, mutta polttomoottorit tulevat olemaan käytössä vielä vuosikymmeniä. Sen takia autoverotuskin on rukattava uuteen uskoon, kun veropohja häviää.

    Tolopainen

    Ei tuo Jetan mylly ole mitään verrattuna uusiin korkeapaineruisku dieseleihin, kulutus niissä on hiukan noussut, mutta tehoja 136hv, eli lähes tuplat mitä Jetassa, oliko siinä edes turboa. Autotkin on nykyisin paljon painavampia ja turvallisempia kuin Jetan yksinkertainen peltilaatikko. Vanha  volkkari ei ole häävi verrattuna uusiin turvallisiin autoihin, en huolisi edes ilmaiseksi.

    Jätkä

    Ei ole tainnut mennä jakeluun, että minulla on sangen tuore auto hyvillä varusteilla pihassa. Se ei ole Jetta, mutta tiedoksi Tolloimmille, että uutta Jettaa on myynnissä, eikä se rakenteeltaan ja takniikaltaan, kuin myöskään varusteiltaa ja ajo-ominaisuuksiltaan häpeä vähääkään esim ranskalaiskotteroille. Ajo-ominaisuuksillaan edelleen kepittää KAIKKI saman koko- ja hintaluokan autot.

    Jettasta löytyy turboa ja ahdintakin samassa paketissa, mutta mm. dieselversiossa on vain turbo. Tehoja löytyy yli sata Kw, joten nopeusrajoitusalueesta riippumatta sillä pystyy ylinopeussakot hankkimaan. Kulutus tuolla kaksilitraisella versiolla on normiajossa alle 5 litraa satasella, mikä on siedettävä lukema, vaikka ei vanhalle 1,6 litraiselle pärjääkkään. Tehoja tosin on enemmän.

    Väitän, että kestää vertailun joka suhteessa, myös korin kestävyydessä ja turvallisuudessa.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 172)