Keskustelut Puukauppa AKT tuhoaa tämänkin elinkeinon

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 1,550)
  • AKT tuhoaa tämänkin elinkeinon

    Merkitty: 

    Äkkiä käräjäoikeuden määräämä uhkasakko perintään! Puutavaran viennin pysäyttäminen hetkellä jolloin rahaa tehdään on anteeksiantamatonta! Vahingonkorvausvaatimukset täysimääräisenä perään! Suomalaisen yhteiskunnan riesa nykyään – AKT!

  • Jätkä

    Jos logistiikkaa ajatellaan, niin esim Äänekosken sellun kuljetus ulkomaille onnistuu oikein sujuvasti, kun paalit pakataan kontteihin – kontit kiskoille ja satamassa konttilaivoihin, sillä sitten jäämeren kautta vaikka kiinaan tai Japaniin, miksei myös vaikka Italiaan, mutta ei Koillisväylää pitkin sinne.Isoilla valtamerilaivoilla kuljetuskustannukset tonnia kohti on mitättömän vähän, ei ongelma. Isoon konttialukseen mahtuu 18000 täyspitkää konttia.

    Ratkaisu on se, että pakataan heti merikontteihin, jolloin kuormaus ym tapahtuu ”kuin luomisen työ”.

    Tolopainen

    Ei ole muuta ongelmaa kuin konttilaivan saaminen täyteen Jäämeren rannalla, jos yksi juna vie 60 konttia viikossa. Laivan pitäisi odotella 5v.

    Jätkä

    Ei kukaan saa yhtä isoa konttilaivaa täyteen yksin. Tuskin Suomesta löytyisi niin monta täyttä konttia, että viikossa koko vene täyttyisi, eikä se tosiaankaan pystyisi täältä täydessä lastissa lähtemäänkään, eikä tulemaan.

    Laivat käyvät monessa satamassa ja ottavat montaa erilaista tuotetta kannelleen, jopa tyhjiä kontteja menisi sinne kaukoitään tuhansittain täältä.

    Äänekoskelta lähtee JOKA PÄIVÄ kaksi täyttä junaa, on määränpää mikä tahansa, mutta Suomesta ei tule niin paljoa sellua vuodessa, että koko laiva täyttyisi siitä. Luulenpa, että kyytiin pakataan täältä mm. Mersuja, Massikoita, Ponsseja, Valtroja, Sahatavaraa, Keräyspaperia,  jne….  Niin ja niitä tyhjiä kontteja!

    rööri roope

    Venäjältä tuodaan paperia turpeen ja hakkeen lisäksi.Suomessa suljetaan tuotantolaitoksia ja lämpölaitokset käyttää tuontienerkiaa.Suomi piiperöt onnensa huipulla.

    Visakallo

    Kun tarkastelee Euroopan karttaa ja tavaravirtoja, huomaa miten kaukana me olemme. Vuosaaresta tai Hangosta on yli 2000 km Rotterdamiin, joka on yksi Euroopan suurimmista tuonti- ja vientisatamista. Kaikki eurooppalaiset kilpailijamaamme Ruotsi mukaan lukien on sitä lähempänä. Jos kuljetaan sama pari tuhatta kilometriä Rotterdamista, ollaan jo Kreikassa tai Turkissa asti. Sillä välillä on asukkaita lähes sata kertaa Suomen verran.

    Tolopainen

    Konttiliikenne ei koskaan lähde Suomessa pohjoisen suuntaan. Konttilaivojen syöttöliikenne suuntautuu Rotterdamin, jossa ne lastataan isoihin valtamerilaivoihin, ne voi ottaa monenlaista lastia, koska konteissa on tunnisteet ja nosturi tunnistaa jokaisen kontin ja osaa lastata oikeaan paikkaan.

    Metsäkupsa

    UPM;n toimihenkilöiden osalta lakko murtumassa, ilmeisesti kaksikolmasosaa töissä. On mielenkiintoista miten käy Keitele Groupin lakossa , jos  reilun  viikon päästä alkaa. Kun molempien osapuolien luvuista tulee yli 100%, niin jossain on klappia. Lakon alkaessa asia sitten selviää, kumpi puhuu totta enemmän. Jos yli puolet jatkaa töissä, Kylävainio silloin todenpuhuja, jos taasen yli puolet jää tulematta töihin niin Teollisuusliitto todenpuhuja.

    Tolopainen

    Kylävainio luvannut korkeamman palkankorotukset kuin teollisuusliiton vaatimus. Miksi porukka jäisi lakkoon. Ei noita vapaita kukaan tarvitse, joita oli liiton ehdotuksessa. Rahalla saa kaupasta tavaraa.

    Tolopainen

    Kaikki hyvä tulee yrityksen toiminnasta, liitot eivät työntekijöitä elätä. Niillä riittää kiinnostusta duunariin niin kauan kuin tällä on työpaikka ja maksaa jäsenmaksun.

    Kalle Kehveli

    Kaikki hyvä tulee työntekijästä ja liittojen edunvalvonnasta. Ihmiset ovat monesti niin pahasti velkaantuneet, että monen on kaikki syötettävä paska nieltävä. Säälin heidän selkärangattomuutta. Sodassa he olisivat rintamakarkureita.

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 1,550)