Keskustelut Puukauppa AKT tuhoaa tämänkin elinkeinon

Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 1,550)
  • AKT tuhoaa tämänkin elinkeinon

    Merkitty: 

    Äkkiä käräjäoikeuden määräämä uhkasakko perintään! Puutavaran viennin pysäyttäminen hetkellä jolloin rahaa tehdään on anteeksiantamatonta! Vahingonkorvausvaatimukset täysimääräisenä perään! Suomalaisen yhteiskunnan riesa nykyään – AKT!

  • Teufelin Zumi

    No mutta onhan meillä F-35 ja siihen sidewinder, amraam, jsm, jassm. 25 Mrd, n.25 000 €/h/kpl. Voimme lohduttautua sillä.

    Ola_Pallonivel

    Maataloustuella saadaan kuitenkin jotain näkyvää aikaiseksi. Asumistuki menee harakoille, samoin kuin moni muukin sossun tuki.

    Tehtaat menee sinne, missä markkinat tai raaka-aineet sijaitsee. Kiinaan perustetaan yhteisyritys, jos jotain sinne aikoo myydä. Intiaan tulee kovat tullit päälle, ellei tehdas tai osien valmistus ainakin osittain ole siellä. Ei ole palkkojen kanssa mitään tekemistä.

    Onhan meillä edelleen suomessa autotehdas, vaikka täällä ei muka kannata edes renkaita valmistaa. Joskus on järkevää hajauttaa tuotantoa, ja käyttää kumppania. Auttaa rahoituksessa, ja pääsee tarvittaessa helposti eroon.

    Visakallo

    Suomen suurin ongelma on sijainti. Täällä on todella vähän ihmisiä kaukana kaikesta, ja ne vähätkin ovat jäätyvän meren ja Venäjän välissä.

    Jätkä

    Merikuljetus talvellakaan ei ole ongelma, eikä juuri kovin suuri kustannuseräkään, kun Välläri on kuollut.

    Kohtalaisen kokoisilla laivoilla kuljetus maksaa kiloa kohti vain murto-osan verrattuna rautatie – saatikka sitten maantiekuljetuksen rahtimaksuihin.

    Jos vedotaan Ahtaajien ”Ruhtinaallisiin” kuukausipalkkoihin, niin katse pitäisi suunnata myös Huolintayhtiöiden katteisiin ja niiden pomojen / omistajien osinkoihin ym.

    Logistiikka toimii kyllä jo melko kitkattomasti, esim Äänekoskelta lähtee joka päivä kaksi täyttä tavarajunaa Sellulastissa kohti satamaa ja samat junat tulevat takaisin seuraavan päivän lastia ottamaan. Sama tahti muillakin, (Paitsi Keiteleellä ja UMP:llä)

    Kun sanotaan, että ”Ehjää ei kannata korjata”, niin sen sanoman pitäisi kantaa myös kovapäisimpien ”Tehtaan patruunoiksi” itseään luulevien korviin. Suosittelen heille tutustumista Juuso Waldeenin elämään. Hän oli ”Viimeinen patruuna”, eikä uusia enää tule!

    Puuki

    Logistikka ei ole toiminut kovinkaan kitkattomasti viime aikoina ainakaan uutisten mukaan.  Asiahan ei oikeastaan minulle kuulu  mutta ei se kuulu akt:llekaan jos joku toinen pieni porukka on lakossa jossain toisessa firmassa.  Syövät veronmaksajien lautaselta oikeasti (ihan kuin sak:n mainoksessa aikoinaan leikisti) , kun lakkoilevat, koko maan etu kärsii.

    Mutta laiha sopu olis tietysti parempi kuin lihava riita.  On niitä isompia haittatekijöitäkin ilmassa nyt kuin jonkun pienen eliittiporukan (ay-pomot)  omien vaatimusten toteutuminen.

    Metsäkupsa

    Suomen sijainti on kulurakennetta lisäävä, vaikka kustannus kokonaisuudesta on pienehkö, miinuskulu kumminkin. Kuten edellisessä kommentissa todetaan, voisihan logistiikkamme paremminkin toimia. Monet elävät vielä lintukotoajassa ja luulevat maamme olevan eturivissä, ne ajat jos niitä on ollutkaan, ovat menneiden talvien lumia. Viimeisenä ovat haitumassa jopa hyvät oppitulokset kouluissamme.

    Visakallo

    Suomi on 1000-2000 kilometriä kauenpana Euroopan keskeisistä maista, joissa lisäksi asuu 10-15 -kertainen määrä ihmisiä vastaavalla pinta-alalla kuin täällä. Nämä ovat asioita, joita emme saa poistettua. Meillä ei myöskään ole suoraa rautatieyhteyttä eikä samaa raideleveyttä Eurooppaan. Kaikki nämä kulutekijät on pystyttävä nollaamaan muilla keinoin, jotta pysymme ankarasti kilpailluilla markkinoilla.

    Tolopainen

    Mutta meillä onkin sama rautatie leveys Venäjän kanssa ja suora yhteys Aasian markkinoille.

    Jos Venäjän kehitys normalisoituisi Suomen maantieteellinen asema olisi suorastaan loistava.

    Meillä on joskus ollu avoin raja Venäjän kanssa. Mutta siihen paluun halu on hyvin vähäistä Suomen puolella.

    AMMATTIMIES

    EN TIETÄN ONKON KOHTAN,TAI MAAN POIKAT SUOMIN,TEHTAITEN HANIKOISA SEKÄN PALKA,5EUROJATUNTIN.MUISTAN TAKAN VUOSINAN KUTEN,YHTENKIN KORPIN LAKON KUIN,HAKATIIN YHTIÖLEN SEKÄN.MENI PERSET PENKIIN KUIN,OLI LIIKAN PIENIT TAKSAT.SE LAKO E1 KESTÄNTYT KUIN,ALTAN 2TUNTIA PATRUNA OLI,TYÖN MAALAN ALTAN AIKAN YKSIÖN.SANO MEITÄN TAKSAT ON,AINA KOHTILAAN NE VOI,LÄHTIÄ JOS KETÄN E1 TAKSAT MIELTYNTÄ.OLI HILJANEN PORUKA MELKEN,KAIKILAN VELKAT NISKASA VÄHIN ÄÄNIN,OTETIIN SAHAT SEKÄN.LÄHTENTIIN,TÖHIN TAKASIN JOKA MIES.

    Metsänmies

    Kyllä tämä nykyinen lakkoilu on pientä. Vuosisadan alussa Kemi-yhtiön savottajätkät aloittivat lakon tammikuun alussa 1906. Lopullisesti lakko loppui vasta vuonna 1909. Tässä tapauksessa voitto jäi työnantajapuolelle, saivat riittävästi rikkurityövoimaa, jolla pystyivät jatkamaan toimintaa.

Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 1,550)