Keskustelut Tekniikka Aggregaatti ei käynnisty

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 55)
  • Aggregaatti ei käynnisty

    Arvoisat palstalaiset!

    Kyseessä on polttomoottorigeneraattori  Green Cyclone AD2000.

    Se on lankomiehen ja kuulemma ei ole käynnistynyt enää sen jälkeen kun polttoaine loppui tankista ja laite sammui. Ei auta vaikka tankki on täytetty uudella bensalla.

    Joskus laite käynnistysyrityksessä moottori lupaa kerran mutta ei enempää.

     

    Tehdyt toimenpiteet:

    -Sytytyspuola testattu testilaitteella ja valo välähtää käynnistysyrityksessä eli puola toimii.

    -Uusi sytytystulppa laitettu ja antaa näkyvää kipinää kytkettäessä runkoon narua vetäessä.

    -Tyhjennetty kaasuttimen kohokammio bensiinistä. Koitettu tämän jälkeen saada laite käyntiin mutta ei tulosta. Käynnistysyritysten jälkeen tyhjennetty kohokammio vielä uudelleen ja sieltä on bensaa tullut.

    -Irroitettu ilmansuodatin ja suihkutettu hieman käynnistysprayta ilmansuodatinkotelon imuputkeen. Kerran laite yskähti suihkutuksen jälkeen.

     

    Mitäs raati tästä tuumii? Mitä pitäisi seuraavaksi tehdä?

    Mahdollisuus on irrottaa kaasutin, purkaa se ja laittaa ultraäänipesuriin. Lisäksi mulla on purkillinen kaasarinputsaussprayta.

  • harrastelija

    Eikö agregaatti vieläkään toimi?

    60 v sitten opettelin Otto-moottorin toimintaperiaatteen, kannattaa kerrata se alusta alkaen. Kyseessähän on 4-tahtimoottori – imu-puristus-työ ja poisto. Imussa vedetään bensiinin ja ilman seos sylinteriin. Puristuksessa kaasu puristetaan palotilassa ja annetaan kipinä, jolloin seos syttyy ja paine työntään männän työvaiheeseen…

    Jos mäntä- ja kampikoneisto on kunnossa, niin toimintaan tarvitsee 2 asiaa: 1. kone saa polttoainetta 2. sytytyskipinä toimii. Nyt tuntuu, että polttoaineen saanti on kunnossa (ilmavuotokin on katsottu?),  mutta kone ei vaan hörähdä vaikka kaasua syötetään suoraan sylinteriin?

    Kysymyksessä taitaa olla se, että sytytyskipinä ei vain pelaa? Onko tulppa puhdistettu ja johdot katsottu, vaikka kipinää näyttää olevan, kun sitä kokeilee? Tulpat on niin halpoja, että voisi ostaa uuden – virtajohdin kokonaisuudessaan kannattaa katsoa ja virran saantiin vaikuttavat sensorit?

    Nykykoneissa tahtoo olla ylimääräisiä hienouksia, jotka saattavat häiritä koneen käyntiä ja tulee käsittämättömiä vikoja. Ko agregaattori maksaa näköjään uutena 360 €, en tiedä ”teukan” tuntipalkkaa, mutta tuolla aikavaivalla olisi varmaan saanut jo uuden agregaatin?

    Siitten uusi vihje:  joskus olin ”Masinistien” palstalla ja sieltä sai kyllä todella hyviä neuvoja koneasioissa – ilman v*****lua 🙂

     

    Metät kunnossa!

    ….ja vielä varmistuksena, että kaasari oli täysin purettuna pesukoneessa?

    Tilley

    Missähän se justiin oli lehtijuttu, jossa joku moottorisahahuollon pitäjä valitteli, että kun tulee ongelmia sahassa, niin omatoimikorjaajat aina ensimmäiseksi purkaa kaasuttimen, vaikka se vika on harvoin siellä ja tulee vain enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Tämän kiinalaisen koneen häiriöksi veikkaisin jotain sähkövikaa, eli jonkun anturin tai sammutuskytkimen jne johto on liian heikosti kiinni liitososassaan eikä johda kunnolla virtaa.

    Puuki

    Jossain oli ohjeena kiinalaisten polttomoottorin hankkijoille, että tulppa ja öljyt kannattaa heti vaihtaa parempiin.   Hankin itse varavoimalaksi 2,2 kW:n pienehkön B&S:n aggregaatin. Sekin tehdään nykyään Kiinassa eikä USA:ssa, josta merkki on alkujaan.

    Seppooo

    Olisiko magneetto päässyt pyörähtämään (kiila) jos on hiukan ollut löysällä kun kone on ensimmäisen kerran sammunut? Tälläistä tautia on ollut parissa kiinanihmeessä.

    teukka

    En ole tänään tutkinut aggregaattia enkä tutki. Se viedään myöhemmin korjaamolle jos ne siellä esim puristuspaineet mittaa.

    Kaasutin purettiin, irroitettiin kohokammio, neulaventtiili yms.  Käytettiin ultraäänipesussa.

    Koneessa on uusi tulppa.

    Ei edelleenkään toimi laite.

    Pavekka

    Liikkeet ei mielellään ota noita tutkittavaksi, niihin ei saa osia eikä työstä palkkaa. Jotain valohoitoa voivat koittaa jos ei kestä kauaa. Merkkikoneista voi laskuttaa. Kiinalaisissa ostetaan uusi tilalle.

    mehtäukko

    Kyllä moni on kiinalaisista mopoista ja pienkoneista tuumannut, että parasta kantaa kiven päälle ja tarkkuuttaa hirvikivääri. Onha ne halpoja, mutta…

    Puuki

    Suurin osa pienkoneista tehdään Kiinassa tai jossain vinkuintiassa olipa ns.  merkkikone tai ei.  Boschin porakone esim. oli joskus kestävän maineessa vaan ei ole enää.

    teukka

    Tämä tapaus päättyy tähän. Nimimerkki Pavekka puhuu asiaa.

    Soitin pienkonekorjaajalle ja hän kertoi että varaosia ei saa noihin kiinalaisiin vehkeisiin eikä niitä voi korjata. Kehoitti hankkimaan sellaisen koneen jossa on B&S moottori.

    Kaverini vilkaisi aggregaattia ja totesi että puristuksia laitteessa on. Tämä voidaan todeta narun nykäisyllä.

    Aggregaatti menee jätteisiin näillä näkymin.

     

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 55)