Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 93)
  • 550 xp

    Ongelmia sahojen kanssa vain riittää. Keväällä ostettussa 550 xp:ssa ollut uudesta asti ongelmia. Nimittäin tahtoo tukehtua aina kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua. Tuntuu, että saa liikaa bensaa. Käytin kesällä huollossa ja ajoivat jonkin autotune-päivityksen. Päivityksen jälkeen saha oli edelleen samanlainen, tukehtuu kiihdyttäessä sen jälkeen kun on ollut kaksi sekunttiakaan tyhjäkäynnillä. Aika mukavasti maistuu myös bensa sahalle. Erittäin ärsyttävä vika. Välillä kaasulla joutuu aivan houkutella kierroksille. Sitten vein sahan uudestaan takuuhuoltoon, jossa tulos että kokonaan uusi kaasutin tilattiin. No nyt sitten uudella kaasuttimella saha on ehkä hieman parempi, mutta ongelma ei ole poistunut täysin vieläkään. Olen sahanut noin 4 tankillista uudella kaasuttimella. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 550 xp:n kanssa?

  • Metsuri motokuski

    Onko tuossa nyt sittenkään käännösvirhettä. Eikös se ole niin että kun on lämpötila yli –  5 tai +- 0 niin tulppa laitetaan paikalleen ja johdetaan kaikki puhallusilma sylinterin ripoihin ja jos on kylmempää kuin nuo lukemat niin tulppa irti ja osa ilmasta pääsee kaasuttajaa lämmittämään.

    Minusta ei siinä ole käännösvirhettä vai onko ? Miten sen kukin ymmärtää minusta ei ole.

    petep

    Käynnistyslaitteen kotelo poistetaan, niin ei kai tässä mitään koteloa poisteta. Ja kotelossa oleva tulppa laitetaan sinne väliseinään. Eikö se tulppa ole tallessa jossain eikä ole sahassa paikallaan 😀

    Jätkä

    ”Kun lämpötila on yli -5 tai yli +- 0  ?

    Kunhan yli on!

    Perinteisessä elohopeamittarissakaikki ateluvut on yöli sen, mitä kaikkein matalin lämpölukema mittarista löytyy. Niinpä siitä katsottaessa on todettu, että pakkasen ollessa kovempi kuin esim 5 – astetta, se on alle viisi. Jos se on vaikka +5 astetta, se on yli nolla.

    petep. Käynnistilaitteen koteloa ei oteta pois tulpan laittoa varten. Sylinterin koppa – tai voi se olla myös kaasuttimen kotelo, molemmat on saman kotelon alla.

    Nimetön

    Tyhjäkäynnillä jää kaasarin kurkkuun bensaa, kun saha vaakatasossa.

    550 xp ominaisuus.

    husku550xp

    Luitteko tuon makitan testin joka ol ilmestynyt. Oli päihittänyt 560xp:een leikkuu tehoissa. Voi ollla huskin miehille kova paikka. Nuo dolmarin sahat on kyllä ärhäkämpiä sahoja mitä tiedän. Itse ostin sen raivuu sahan ja lyhensin putkea. Ei puhettakaan että autotune pärjäisi. Lähellä 252 tehoa mutta keveämpi kuin 345. Sitten omistan sen 80cc moottorisahan jossa kyllä vääntöä piisaa.

    Jätkä

    On hienoa, että Makita / Dolmar nousee kisaan mukaan. Kunhan kaikki osatekijät loksahtavat paikoilleen, tullee Ruotsalais-sahoille kova kirittäjä.

    arto esittänee haisevan vastalauseen, mutta siitähän hänelle maksetaan.

    tamperelainen

    Minulla on ollut useampi Dolmar-saha.Kyrbiinnyin seka Stihlin että Huskin korkeisiin hintoihin.4600-mallia ärjympää sahaa ei juuri ole markkinoilla ollut.Laatu on ihan huippua siinä kuin muillakin.Käsiteltävyys on ollut hivenen Huskia jäljessä,stilin tasoa.Dolmarin raivuri 4510 on kyllä räyhäkäs ja halpa peli,vahinko,että myydään pitkällä putkella.Kuinka muuten Husku 550 on saanut putken lyhennettyä

    Nimetön

    Voin mä lyhentää,kun on tuo sorvi.

     

    pihkatappi

    550xp maksaa 580 euroa Göteborgissa ja rahtikulu tuossa jotain 30 euron päälle. Eli gpl shop on verkkokauppa. 560xp on 618 euroa + rahti, eli noin 650 euroa. Näistä voi vähentää alvit (25%) ja tietysti normi verovähennyksen lopusta. Eli Dolmaria ei varmaan huomattavasti halvemmalla saa.

    Jätkä

    Ebayn hinnat näyttää uusilla Dolmareilla olevan suhteellisesti 30% halvempia kuin Huskut Ruotsissa. Toki Ebayssä myydään myös ruotsalaissahoja.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 93)