Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 289)
  • 550 xp

Merkitty: 

Bongasin tuolta Facebookista 550 xp kokemuksen . Saha kolme vuotta vanha eikä ollut sahurin mukaan paljon sahattu. Sitten oli käynyt näin ..”550 xpg antautui mykäksi täyskaasulta rilinän kera”. Saha oli viety huoltoon ja syyksi todettiin että kiertokangen alapäästä laakeri pettänyt.

Sitten oli annettu sellainen selitys että sahauskauden välissä kertyy kosteutta ja siinä olisi osasyy laakeririkkoon . Kuka ostaa tämän selityksen ?  Vai olisiko tälle joku järkevämpi teoria olemassa ? Ja tässä nyt ei koiteta mustamaalata mitään sahamerkkiä eikä mallia.

• arto

Niin sekin on sinun mielipide. eli lapsellista valitusta muista keskustelioista. Kerro oikeaa asiaa älä arvostele muita. LUE KESKUSTELUN SÄÄNNÖT.

Visakallo

Jotainhan se kertoo meistä kaikista, kun moottorisahakeskustelut aina vain jatkuu ja kuumeneekin, vaikka sahojen merkitys puunkorjuussa ja pienkonemyynnissä on häviävän pieni.

Jätkä

Näyttää oikeiden sahureiden määrä olevan todella pieni. Yllättävää on, että selkeästi harrastelijasahurit, jotka sahailevat korkeintaan muutamalla kymmenellä litralla vuodessa, esiintyvät ”asiantuntijoina”, eivätkä noteeraa oikeitakaan neuvoja ja mielipiteitä.

Muutama asiallisesti käyttäytyvä, joka kysyy ja kokeilee neuvoja ja jopa kertoo sen auttaneen. Se, että sahakonsultti on mukana, on ihan hyvä, mutta kyllä olisi hyvä hänenkin pysytellä totuudessa.

Jos hän kertoo täysremontin osien maksavan alle satasen, mutta koneliike pistää hinnaksi727,61 €, niin kyllä minun käsittääkseni hän hiukan värittää asiaa – etten sanoisi VALEHTELEE.

Visakallo

Sitähän minäkin olen arton jutuissa ihmetellyt, kun suurin osa niistä on ihan asiallista, mutta joskus tulee sekaan ihan mitä sattuu. Voiko kirjoittajan kunto vaihdella niinkin paljon? Yksi jos toinenkin meistä kirjoittelee tänne joskus päissään, mutta voiko se selittää aivan kaikkea?

arto

Jätkä….Koneliike pistää hinnaksi 727,61…Miten päädyit tuohon summaan. Hinta arvio oli 400e .Eli sinä valehtelet. Tuulesta temmattu hinta. Jos hinta olis tuollainen uusi saha olisi edulisempi. eli Mieti hiukan.

Visakallo

En aina pysy noiden arton juttujen perässä. Välillä puhutaan tehdashinnoista, osahinnoista, hinta-arvioista, jne . Ainoa, mistä täällä voidaan käytännössä puhua, on asiakkaan maksama hinta, jos kerran metsureita ollaan!

arto

Visakallolle….Väännetään rautalangasta että tajuat. asiakas maksaa 100e kyseisestä korjauksesta. selkisikö ?

Jätkä

arto:”-Jätkä….Koneliike pistää hinnaksi 727,61…Miten päädyit tuohon summaan. Hinta arvio oli 400e .Eli sinä valehtelet. Tuulesta temmattu hinta. Jos hinta olis tuollainen uusi saha olisi edulisempi. eli Mieti hiukan.”

-Milläpä kalustolla arto pystyisi miettimään. Minulla on kirjallinen tarjous Koneliike xxxx: ltä, jossa on hinnat, jotka olen tuolla edellä ilmoittanut. Mikä tuossa on kohta, jota et ymmärrä?

arto

Niin lue muutama sivu ketjua taaksepäin.  Se sahan huoltoliike on tehnyt 400e tarjouksen. Siihen et sinä omilla osapäätöksillä voi vaikutta, Ne sinun hinnat on siis sinun kuvittelemat/tarvitsemat osinen hinnat.

Jätkä

artolle: Eivät nuo hinnat ole mitään omasta päästä keksittyjä, vaan ne on valtuutetun huskun liikkeen listahintoja.

Olen melko varma, että kun mutkan neulahäkki on särkynyt, niin siitä lähtenyt siru / sirut on viiltänyt sylinterin kylkeen roilon tai pari. Yleensä kaikki tavara, joka on irrallaan kampikammiossa, löytyy satumaisen nopeasti männän kyljestä.

Jos ja kun arto saa sahat ja varaosat tehdas (kiinassa) – hinnalla, niin lienee uusi saha jotain 100 – 150 €, kampiakseli 15 €, mäntä / sylinteri 35 €, vaikka ne liikkeestä ostettuna listahinnalla on n. 727 €.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 289)