Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 289)
  • 550 xp

Merkitty: 

Bongasin tuolta Facebookista 550 xp kokemuksen . Saha kolme vuotta vanha eikä ollut sahurin mukaan paljon sahattu. Sitten oli käynyt näin ..”550 xpg antautui mykäksi täyskaasulta rilinän kera”. Saha oli viety huoltoon ja syyksi todettiin että kiertokangen alapäästä laakeri pettänyt.

Sitten oli annettu sellainen selitys että sahauskauden välissä kertyy kosteutta ja siinä olisi osasyy laakeririkkoon . Kuka ostaa tämän selityksen ?  Vai olisiko tälle joku järkevämpi teoria olemassa ? Ja tässä nyt ei koiteta mustamaalata mitään sahamerkkiä eikä mallia.

• Tolopainen

No kun vähemmällä ei pärjää pitää olla varasahan varasaha, lisäksi pitää olla Tilhi, jolla sahataan. On aika erikoista, että puhutaan ammattishasta, jossa on jatkuvasti sellaisia valmistusvirheitä, joita odottaisi olevan halpissahoissa.

arto

Millä vuosikymmenellä olet käynyt?   Nykyisin täysi automaattinen se tehdas. 100e tarkoitin osia …miksi 3 huskua täydessä iskussa varmaan sahaat niillä aina aika ajoin.

Jätkä

Meillä on yleensä hieman useampi sahaajamuutaman päivän ja minä huolehdin huollosta, eli teroittelen ja tankkailen sahoja ajele traktorilla tai mönkijällä puita ja keittelen  / grillailen sapuskat, sitten on saunanlämmitys iltapäivällä.

Osa puista on niin järeää, ettei klapikone nielaise, sen aukko on 22 senttinen. Osa tyvistä on yli 40 senttisiä ja niiden kiekotuksessa on Huskun tehoa mukava käyttää. Teen isosta pölkystä lyhyttä hellaklapia, kun siitä tulee niin siistiä pilkettä. Pienemmissä puissa ja karsinnassa pojat sahailevat pikku-Tilhillä (2 kpl)

Me tehtiin veljen ja kahden vävyn + minun pojan kanssa hankinta – ja energiapuuhakkuita aikaisemmin, mutta enää ei tehdä. Siksi sahoja on vielä nytkin viisi – ja romusahoja muutama, vaikka niitä syksyllä pantiin kierrätykseen.

Uhkailin kyllä tehdä halkopinon myyntiä varten, kun tuota puuta kasvaa lehtometsä niin raivokkaasti, ettei pysty itse polttamaan kaikkea. Mutta taidan antaa lahjaksi mummoille takkapuuksi.

Tolopainen

Ei ole noillakaan vävyillä elämä helppoa.

Jätkä

Helpompaa kuin Tollolla…

Tolopainen

Minun appiukko keskittyi omiin lasitöihinsä eikä sekaantunt muiden työasioihin.

Jätkä

Eipä ole tarvinnut lasihommia tehdä – edes vävyn kanssa. On innokas ja tehokas oikeissa töissä.

Tolopainen

Eipä noissa nykyisin ole paljon kehumista, harrastukset ajavat oikeiden asioiden edelle.

Jätkä

arto:” -Millä vuosikymmenellä olet käynyt?   Nykyisin täysi automaattinen se tehdas. 100e tarkoitin osia …miksi 3 huskua täydessä iskussa varmaan sahaat niillä aina aika ajoin.”

artolla on varmaan sopimus tehtaan kanssa saada kaikki HVA- tuotteet osien sisäänostohinnoilla. Kysyin koneliikkeestä ulosmyyntihinnat: – Kampikempura 285,03 €, Mäntä-sylinteri 442,58 €.

Kyllä varaosahinnoissa on raakasti ilmaa!

eero heikki

Arvokas oli kytkinpaketti 560 huskiin,95 eeroo kehineen ja keskiöineen.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 289)