Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 289)
  • 550 xp

Merkitty: 

Bongasin tuolta Facebookista 550 xp kokemuksen . Saha kolme vuotta vanha eikä ollut sahurin mukaan paljon sahattu. Sitten oli käynyt näin ..”550 xpg antautui mykäksi täyskaasulta rilinän kera”. Saha oli viety huoltoon ja syyksi todettiin että kiertokangen alapäästä laakeri pettänyt.

Sitten oli annettu sellainen selitys että sahauskauden välissä kertyy kosteutta ja siinä olisi osasyy laakeririkkoon . Kuka ostaa tämän selityksen ?  Vai olisiko tälle joku järkevämpi teoria olemassa ? Ja tässä nyt ei koiteta mustamaalata mitään sahamerkkiä eikä mallia.

• Jätkä

Olisit voinut senkin vetää yli. Valmistus – ja raaka-aineviat…

arto

100e saa jo kaikki tarvittavat jutut , jää vielä rahaa muuhunkin. (tarkoitan tehdashintoja)

Jätkä

Mäntä, sylinteri, kampikempura laakereineen? Kyllä ne sitten on kiinalaisia.

petep

Liikkeen arviohan oli 400 euroa jos ei maahantuoja olisi maksanut mitään………..

Jätkä

Ja arton tehdashinta alle satasen! Noiden osien vähittäishinta lienee neljänsadan paikkeilla.

Tolopainen

Luulen, että 2t moottorin tehdashinta on muutaman euron Kiinassa ja kontillisen kun ostaa moottorisahoja niiden hinta siellä on joitakin kymppejä. Jos Jönköping myydään täällä 80€, siinä on voittoa kymmeniä prosentteja.

arto

Ruotsissa ne tehdään robotti kasaa, se on halpaa 400 e sisältyy suomessa myös työ. Oma arvio tuohon hintaan pelkkä kampura ja tarvittaessa mäntä.

Jätkä

Tollo. Kyläkaupalla Kiinalaisen moottorisahan hinta on ollut 49 € ja mukaan on tainnut saada pari varaketjuakin.

arto. En oikein usko, että ruotsalaiset tekevät takuukorjauksia robottia apuna käyttäen. Lisäksi yleensä aina, kun mäntä on vaurioitunut, menee myös sylinteri uusiksi.  Muistelen, kun vaihtelimme 346- malleihin mäntiä ja sylintereitä, että sen paketin hinta olisi ollut pari euroa vaille kolmesataa €.

Syynä noiden sahojen kiinnileipomiseen oli kampikammion ilmavuoto. = Tekovika.

arto

Ei korjauksia vaan oli kampurasta puhe. samoin uusista sahoista.. sitten maailmalta löytyy kaasuttimetkin pilkkahintaan. ostat saman suomesta et satasella saa.

Jätkä

Uusiin sahoihin kampiakselin asentaminen on niin simppeli juttu, että siitä ei kannattaisi laulua tehdä. Olen niitä asennellut pestyihin lohkoihin sen verran, että tiedän mitä se vaatii.

Oli puhe takuuremontista, joka tehdään satasella ja osat on tehtaalta. EI uusien sahojen kokoonpanosta. Olen käynyt kolme kertaa Huksvarnassa ja nähnyt koko tapahtumaketjun. Se kyllä vakuuttaa laadusta, varmaan vaikka Tollonkin.

Miksi muuten arto minulla on tälläkin hetkellä kolme (3) husqvarnaa täydessä iskussa?

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 289)