Keskustelut Tekniikka 545fx autotune

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 121)
  • 545fx autotune

    Mihinkäs täältä hävisi keskustelu kyseisestä sahasta

  • Jätkä

    Kovasti on juttujen mukaan voimansiirtoja hajonnut. Samoja paskoja ne Huskut ja Jonssit ovat. Lähinnä on vitsinä heitetty, että Jonssit tehdään osista, jotka huskun laadunvalvonta on hylännyt, taikka jotka on tippuneet lattialle.

    Kyllä hyväkin kone muuttuu ensimmäisten parinkymmenen litran aikana, kun sen osat sopeutuvat toisiinsa. Voisi vaikkapa kysyä, yhtä juttua. Ei ole tarkoitettu Jeessille, eikä Tollolle. Minkä takia luulette, että auton moottorille tehtävän kansiremontin purkuvaiheessa asentaja pistää esim venttiilit tarkasti samaan järjestykseen pahviin tehtyihin reikiin, kuin ne ovat olleet kannessa – Miksi? Ja kun hän aentaa venttiilit takaisin, hän pistää ne samoille paikoille, mistä hän ne on ottanut. Miksi?

    Epäilen kuitenkin, että voimansiirtoakselien ja kulmavaihteiden rikkoutumiseen on syy, joka ilmeisesti johtuu käyttäjän tekniikasta. Tämä on kuitenkin vain minun vaatimaton mielipide, jonka wanhajätkä voi hyvinkin ampua alas vit***lun kera.

    Minun aikanani oppilaitoksella on ollut kaikki raivurit huomioiden varmasti parisataa R-sahaa käytössä. On tainnut yhdestä mennä runkoputki ja akseli, mutta nekin menivät istumalla mutkalle ja sitten pilalle. Yhdestä mallista meni kulmureita, mutta se olikin ihan paska kulma.

    arto

    Epäilen kuitenkin, että voimansiirtoakselien ja kulmavaihteiden rikkoutumiseen on syy, joka ilmeisesti johtuu käyttäjän tekniikasta…………………………Kyseinen ei kestävä akseli sarja oli karkaistu väärin se levitetty booripää katkesi todella helposti, Itsellä kesti eräs tarvike akseli vajaan päivän ja katkesi

    Jätkä

    arto. Selitys kulmavaihteen hajoamisen suhteen jäi sinultakin kertomatta. Ei kai akselin karkaisuvirhe vaikuta kulman kestävyyteen? Jos vaikuttaa, olen käsittänyt kulmavaihteen toiminnan ihan väärin.

    arto

    Kulmavaihteissa oli taas eräässä sarjassa liian tiukat laakerit kumuivat pyörieessään liikaa ja rikkoituvat koskien ensimäistä 545 sarjaa

    Planter

    Kävin eilen hakemassa 545 autotunen. Ainakin lähti käyntiin muutamalla nykäisyllä. Edellinen Huskyni olikin jo ikämiessarjassa, ei näy paljon muutosta tapahtuneen.

    http://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/484117/kselostus1199.pdf?sequence=1&isAllowed=y

     

    Jätkä

    Jos noihin 244:n kulutuslukemiin pääsee, niin sehän alkaa olla sitten melkein yhtä hyvä. Ei tosin taida kestää yhtä hyvin – tämä uusi?

    Lenkopetäjä

    Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta kysyn kuitenki onko artolla tai jätkällä kokemuksia jonsered rs45 raivurista? Lähes sahaamaton olis edullisesti tiedossa ja raivuuta 10ha nii ei vihti uutta ostaa

    Jätkä

    Meillä on ollut muutama.Kytkimestä eteenpäinhän laite on sama kuin HVA. Jos kyseessä on lähes sahaamaton, joka käy hyvin TYHJÄKÄYNTIÄ, niin sehän on mainio sijoitus noin pieneen urakointiin. Moottori siinä on Jonssin oma tekele, joka on käynniltään miehekäs ja ääneltään murea.

    Jos kone ei tärise merkittävästi kierroksilla, niin sitten enää hinta ratkaisee.

    arto

    Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta kysyn kuitenki onko artolla tai jätkällä kokemuksia jonsered rs45 raivurista? ei varsinaista kokemusta…Mutta kesäsahana toimii Talvisahan ei toimi. Ilman oton takia.

    Jätkä

    Tuohon Jonssin malliin oli kyllä sininen päällykoppa, jossa imuilma tuli äänenvaimentajan vierestä – jättöpuolelta.

    Jeesusteippi toimii kyllä Jonssissakin.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 121)