Keskustelut Tekniikka 339xp

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 42)
  • 339xp

    Tuli tuollainen löytö ostettua. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse en ole vielä päässyt tosi toimiin sahalla mutta vaikuttaa oikein pätevältä sahalta. Tässä on kyllä potentiaalia haastamaan 201:nen. Kierrokset ottaa rivakasta ja nätisti menee 20cm puuhun.

  • Annonlaita

    No nees! Mitä sillä on väliä, vaikka muutaman kerran nykäseekin kylmänä konetta käymään! Siis ei mitään!! heittokäynnistyksiä, osoittaa vaan että saha ei ole hallussa! Napakasti polvien väliin ja terävä nykäsy! Jos ei jaksa muutamaa kertaa nykästä, niin miten jaksaa sahata sillä sitten? Sitten kuiteskin sahata äikätään tylsällä terällä! Minusta on paljon tärkeämpää, mitä saha kuluttaa ja sen ergonomia, huollettavuus, toimintavarmuus jne…

    Tolopainen

    Huskimiesten on turha edes haaveilla mistään heittokäynnistyksestä. Kun saha ei alle kymmenellä nykäisyllä käynnisty, väsyttää vain itsensä.

    arto

    Kun saha ei alle kymmenellä nykäisyllä käynnisty, väsyttää vain itsensä…….En ole koskaan 10 kertaa repinnyt sahaa käyntiin silloin jo jokin vika. Raivari viimeistään toisella aamusta käynnistyy, Riippu kuin uninen on kerkeääkö rikastimen tyrkätä pois päältä, muuten päivällä sitten ekalla. pätkä samoin.  Talvella tärkeää jos käynnistin jäässä välttää purkamisen kun käynnistyy  hyvin.

    Jätkä

    Ei sillä ole merkitystä, montako kertaa joutuu repäisemään sahaa käyntiin, kun sitä käynnistää esim talviaamuna. Sillä on merkitys, jaksaako sen käynnistää. Jos ei jaksa repiä sahaa käyntiin, kannattaa harkita kuolinvuoteelle vääntäytymistä.

    Yksi on kuitenkin varma: Mitä kireämpi kone on, sitä enemmän se vaatii käynnistyäkseen. Jos on ihan tussu vehje, vielä kärkikone, se lähtee käyntiin jopa yhden puristuksen yli autettuna.

    Joskus on esim kilpamoottoripyörät, joisa ei ole akkua ja starttimoottoria, tönättävä käyntiin, kun polkaisu ei ole riittävän voimakas. Ihan sama tauti on parhaissa moottorisahoissa.

    Jos atrolla käynnistin on jäätynyt talvella, niin eikö ole tullut mieleen jonkinlainen peitto sahalle?

    Ei käynnistintä yleensä tarvitse purkaa, jos talvella naru jää suoraksi, vaan kannon päähän lusikallinen bensaa ja siihen valkea, käynnistinkoteloa hieman lämpöön – ja kas, laite imaisee narun sisään.

    arto

    Jos atrolla käynnistin on jäätynyt talvella, niin eikö ole tullut mieleen jonkinlainen peitto sahalle?,,,,,,Ei minun sahat tarvitse peittoa kypärä riittää. Ei sellainen ole metsäsaha joka ei luontoa kestä

    Jätkä

    Ristiriitaa on lausunnoissa!

    arto

    Joskus on esim kilpamoottoripyörät, joisa ei ole akkua ja starttimoottoria, tönättävä käyntiin, kun polkaisu ei ole riittävän voimakas. Ihan sama tauti on parhaissa moottorisahoissa………Ei niissä ole käynnistin poljinta  paino riisuttu minimiin. Sinä voit poistaa sahasta käynnistimen ja käynnistää pelkällä narulla.

    Jätkä

    – Mutta en poista. Esin Speedway- pyörää ei polkemalla taitaisi saada käyntiin, eikä se käy edes tyhjäkäyntiä, vaan sitä on kaasuteltava koko ajan ennen lähtölupaa.

    Jos joku EDIT alkaa käynnistää kisa-sahaa heittämällä, voi olla että JOS se lähtee käyntiin, muuttuu EDIT kimeä-ääniseksi kuoripojaksi, tai avoleikatuksi keuhko/ maha potilaaksi. Kone on sitä sarjaa, joka tempasee narunuijan kädestä kokemattomalta ja voi myös sormet mustua yllättäen.

    Tolopainen

    Moottorisaha käynnistetään aina heittämällä ketjujarru päällä, lehtorit opettaa virheellisesti poistamaan ketjujarrun ennen käynnistystä. Ei kukaan kokenut sahuri ala tunkea sahaa jalkoväliin käynnistämisen takia.

    Jätkä

    EDIT Kukaan ei ole kehoittanut poistamaan ketjujarrua ennen käynnistämistä. Tosin yksikään ammattilainen ei käynnistä sahaa ketjujarru päällä.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 42)