Keskustelut Tekniikka 200mm terä vastaan 225mm

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 194)
  • 200mm terä vastaan 225mm

Merkitty: 

Olen kuullut ja lukenutkin, että 200mm terä olisi parempi isommassa metsässä, mitä 225mm terä.? Minusta tuntuu että eikö set olisi toisinpäin parempi..225mm terä isompi läpimittaisessa ja pusikkoisessa taimikossa, ja varhaishoidoissa 200mm terä… hmmmm, täytynee kokeilla tänä kesänä pikku terää isommissa metsissä! Minkälaisia kokemuksia asiasta täällä foorumissa??

• trimmeri

Onko 250rx tuon 252rx edeltäjä? Sama teho ja paino ilmoitettu. Hmm mäntiä vielä saa edullisesti, tartteekin purkaa tuo.

arto

Mulla sahassa 200 terä 545fx en kaipaa isompaa kyseiseen malliin. Täällä moni kaipaa vanhoja ( niitä mukamas hyviä sahoja) Itse en ottaisi ilmaiseksikaan. Ilma huuhtelussa parempi vääntö bensapihimpi. ärhäkämpi . kestävämpi. siinä perustelut.

trimmeri

Kummasti vain raivuritestissä dolmari sai erikoismaininnan moottoristaan. Tuossa dolmarissa ei ole ilmahuuhtelua ja on 45cc kone.

Jätkä

arto on tottunut saamaan ilmaiseksi uutuus-Husqvarnansa, kunhan herkeämättä kehuu moittimatta sanallakaan uutuuksia.

Se on tietenkin jollekin luonteelle sopivaa, kun vielä valmistaja postaa koko ajan kehuja siitä.

Moisesta hehkuttamisesta joku EDIT voisi vaatia kunnon rahakorvaustakin, mutta eihän sellaista väkisin makseta.

Ilmahuuhtelu ei ole mikään käänteentekevä uutuus, vaikka nuo pari valmistajaa sitä hehkuttavat. ”Hyödyllinen Idiootti” pitäisi kanssa EDIT: oida, mutta en malta…

trimmeri

Itseasiassa tuo dolmari alkoi kiinnostamaan. Siinä onkin nopia kulmavaihde, 10500 max kierrokset terällä, eli ihan mettä vauhti ja parhaimmasta päästä. Kulman asteita ei ilmoitettu, mutta ei kuvista katellen täysin ruohomainenkaan. Paino vain 7,9kg ja mulle sopiva pitkä putki. Eikö dolmarilta löytynyt oikein hyvät valjaatkin? Kahvatkin näyttää kohtuu matalilta.

arto

Jaamme huolesi ympäristöstä, sillä se on myös meille ensisijaisen tärkeä. Siksi kaikissa raivaussahoissamme on ainutlaatuinen X-TORQ®-moottori. Se pienentää pakokaasupäästöjä jopa 75 % ja polttoaineenkulutusta noin 20 %.

Voit olla kuitenkin varma, että raivaussahassa riittää tarpeeksi tehoa, sillä tehokkaimmat X-TORQ®-moottoreilla varustetut Husqvarna-raivaussahat pystyvät tuottamaan jopa 2,8 kW tehoa, tehden niistä markkinoiden tehokkaimpia raivaussahoja.                 Siinä totuus. SIIS TOTUUS JOTA EI VANHA OPETTAJA VOI KUMOTA:

veli poika

Niin, opetttaja  sedän  varaston seinässä  roikkuu  ”luntaisetuna ”  ostettu  tilhi kun ei

parempaakaan  saanut. Sekös harmittaa penteleesti.

Jätkä

arton veli poika taitaa olla lomalla hoitolaitoksesta. Ei taida seinällä olla edes vesuria! Muista ottaa EDIT, ettei ala EDIT  EDIT.

petep

Miten ois jos tehdään livetapaaminen missä otetaan miehistä mittaa? Sahat mukaan ja tunti aikaa ja sitten katsotaan kenellä onnistuu ? ;D

Ja Arto viilaa Jätkän terän ja Jätkä Arton terän !!!

Jätkä

Ei R-sahalla, mutta M-sahalla kyllä! Tosin omat terät.

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 194)